ספטמבר 04, 2016

Flexible Design - העתיד של התכנון

Flexible Design (הנקרא לעיתים Agile Engineering) קורא תיגר על תהליך העבודה המסורתי אשר היה נהוג בעבר ומבטיח לנו עתיד של עבודה גמישה, מהירה והרבה יותר פרודוקטיבית.
תהליך העבודה הישן כלל את התכנון הראשוני, פגישות חוזרות ונשנות עם מחלקות השיווק, ההנדסה והעיצוב עד לכדי יצירת אב טיפוס אשר בתורו נשלח לייצור המוני ומגיע בסופו של דבר לפתחו של הלקוח.
מכיוון שתהליך זה לוקח זמן רב ופגיע מאוד לתנודות השוק (שכן הדרישות בשוק הקיימות בתחילת התהליך יכולות להשתנות דרמטית עד ההגעה לסופו), החלו ברחבי העולם לפתח תיאוריות הלכה למעשה המקצרות משמעותית את התהליך ובנוסף, מאפשרות גמישות מקסימלית לשינויים ופידבקים מקבוצות מיקוד ועמיתים במהלך התהליך. יתרון חשוב לא פחות הינו חסכון משמעותי בעלויות הייצור והחומרים בתהליך.

ב- Flexible Design הדגש ניתן דווקא לשלב הקונספט, כאשר העיקרון הינו שככל שנבצע איטרציות רבות יותר ונבחן חלופות רבות ככל האפשר, נגיע בסוף התהליך למוצר שלם ומתאים יותר ללקוחותינו.

בכדי להגדיל את גמישות התהליך, אנו נעזרים במבחר פתרונות וכלים אשר ייתנו לנו פידבק לרעיונות ויזהו לנו ביתר קלות נקודות תורפה ושיפורים נדרשים בכל שלב ושלב. שני תחומים שתפסו תאוצה מאסיבית כעזר לתהליך זה הינם כלי הסימולציה והדפסת תלת מימד, אשר מביאים לנו כבר בתחילת התכנון תחושה והבנה טובה יותר של המוצר.

האפשרות להרגיש את המוצר ולראות אותו ויזואלית כבר בשלבים הראשונים, עוזרת לנו להבין ולהמחיש לאנשים אחרים השותפים לתהליך את מטרת המוצר.
בנוסף, מבחינה שיווקית, האופציה להדפיס כבר בתחילת התהליך מוצר לדוגמא נותנת לנו דרך טובה ונכונה יותר להחליט על פלחי השוק אליהם נפנה ולתת למחלקת השיווק זמן לפתח את אסטרטגיית השיווק.
הקליקו על התמונה מטה בכדי לקרוא את המאמר העוסק ביתרונותיו הרבים של התהליך הגמיש ואף מציג את הזמנים והעלויות בהשוואה לתהליך הישן על מנת להמחיש את החיסכון הרב הטמון בו.


---------------------------------------------------
Michal Argaman
Application Engineer, 3D CAD & PDM Systems
Systematics Ltd

1 Reply so far - Add your comment